יום הולדת 82 שמח לרינגו סטאר!
מה עוד אפשר לומר על המתופף הכי טוב בביטלס? הייתי מאחל לו עוד אלבומים, אבל גם ככה הוא מוציא אותם. הייתי מאחל לו עוד הופעות, אבל גם את זה הוא עושה, הבלחות עם פול על הבמה, אה גם זה כבר קרה, טוב אז תמשיך להיות הצעיר בנפש שאתה ואל תפסיק לתת מכות על הסנר. אתה הלב הפועם שלנו.
היום לכבוד יום הולדתו של רינגו, פוסט קצת שונה, על צלם בשם ריצ’ארד אבדון. מה הקשר לרינגו? באופן מאוד מוזר, מיסטי ואולי מכוון, רינגו נתפס בתמונות שלו הכי טוב. התמונות הכי אומנותיות, הפוזות הכי יפות, ובאופן כללי זה נראה שאבדון ידע להוציא מרינגו את המיטב.
ריצ’ארד אבדון היה צלם אמריקאי ממוצא רוסי יהודי שגדל והתחנך בניו יורק. את תחילת הקריירה שלו הוא החל כצלם עבור פרסומות ומהר מאוד הוא התגלה על ידי הארט דירקטור של מגזין האופנה Harper’s Bazaar. אבדון הקים באמצע שנות הארבעים סטודיו משלו והחל לעבוד עם עוד מגזינים נחשבים כמו ווג ולייף. השיטה שבה נקט בצילומים שלו היתה ייחודית. הוא רצה להוציא מאובייקטי הצילום שלו כמה שיותר רגשות ופחות צילומים פלקטיים. הוא עשה שימוש גם בטכניקת האור והצל, טכניקה שבה חצי מהפנים מוארות וחצי מוצללות. טכניקה שהשפיעה רבות על אסטריד קירשהר ונעשה בה שימוש גם על ידי רוברט פרימן בצילום המפורסם לעטיפה אלבומם השני של הביטלס.
הפעם הראשונה בה פגש אבדון את הביטלס היתה בינואר 1965. הם נפגשו במועדון האד ליב בלונדון בזמן שאבדון חיפש נושאים לצילום עבור מגזין Harper’s Bazaar. התוצאה הם צילומי פורטרייט של רינגו כקיסר רומי. התמונות הללו פורסמו בדיילי מייל במאי 1965 תחת הכותרת המטרידה Hail, Ringo.
באוגסט 1967 אבדון שוב פגש את הביטלס בלונדון הפעם על מנת לצלם תמונות עבור המגזין Look בארה”ב והדיילי אקספרס בבריטניה. התמונה הכי מפורסמת מהסשן הזה הראתה את הביטלס בצילומים נפרדים שחוברו לקולז’ ובו הם נראים האחד לצד השני. הקולג’ הזה קיבל את הכינוי ‘הר ראשמור’ על שם דמויות הנשיאים בהר המפורסם בארה”ב.
כשפורסמו התמונות בתחילת 1968, חלקן קיבלו אפקטים פסיכדלים נפלאים שעד היום משמשים עבור פוסטרים ומתארים את התקופה הפסיכדלית של הביטלס.
אבדון מכר את זכויות היוצרים על התמונות של הביטלס ל NEMS ותחת ההסכם הזה קיבל תמלוגים על שימוש בתמונות הללו. 16 ימים לאחר סשן הצילומים, בריאן אפשטיין נמצא מת. לאחר מכירת NEMS לחברת טריומף, אבדון יכל לרכוש בחזרה את הזכויות על התמונות של הביטלס מטריומף, אבל לא עשה זאת.
ב 1977 נעשה שימוש בתמונת הקולז’ באלבום אוסף שנקרא Love Songs ובשנת 2000 נעשה שימוש בתמונות מהסשן הזה עבור אלבום האוסף המגה מצליח “1”
ריצ’ארד אבדון המשיך בקריירה ענפה, הוציא ספר צילומים וזכה בפרסים, אבל הצילומים הייחודיים הללו של הביטלס, לעולם יישארו אחת מהעבודות הנפלאות שלו.
מזל טוב רינגו!