ב 19 בינואר 1994, פול מקרטני מגיע לניו יורק כדי להשתתף בטקס צירופו של ג’ון לנון אל היכל התהילה של הרוקנ’רול. הוא נושא שם נאום נרגש כמכתב הממוען אל ג’ון.
לאחר הטקס הוא מקבל מיוקו אונו 2 קלטות. בקלטות היו 4 סקיצות לשירים של ג’ון. בקלטת אחת היו Free as a Bird ו Real Love. על הקלטת השנייה היה כתוב “עבור פול” והיו שם סקיצות ל Grow Old With Me ועוד שיר לא גמור שכונה בשם Now and Then. הסקיצה ל Now and Then הוקלטה על ידי לנון בשנת 78 על הפסנתר בבית הדקוטה.
הדמו של ג’ון ל Grow Old With Me:
הדמו של ג’ון ל Now And Then:
יוקו סיפרה: “הכל היה כבר סגור קודם לכן, פשוט קפצתי על ההזדמנות למסור את הקלטות באופן אישי לפול באותו אירוע. אני לא פירקתי את הביטלס, אבל אני הייתי שם .עכשיו אני יכולה לגרום להם לעבוד ביחד שוב ולא הייתי רוצה לעכב את זה.”
ב 11 בפברואר 1994, התכנסו פול, ג’ורג’, רינגו, ג’ף לין, וג’ף אמריק ב Mill Studio האולפנים של פול שנמצאים בסאסקס שבאנגליה. הם התחילו לעבוד על ארבעת הסקיצות שקיבלו מיוקו, הם עבדו עד סוף חודש פברואר. לאחר מכן הם המשיכו לעבוד על השירים ב 22 ביוני 1994 כשהעבודה התחילה עם Now And Then שכונה גם I Don’t Want To Lose You. הנסיונות לעבוד על השיר לא צלחו והם זנחו את העבודה על השיר באותו היום. ג’ורג’ הריסון הציע שהם ימשיכו למחרת באולפנים שלו בפרייר פארק ואכן כך קרה. שלושתם נפגשו ב 23 ביוני אצל ג’ורג’ ומצאו את עצמם מנגנים ג’אם סשנים של שירי רוקנ’רול ישנים בהפוגות בין העבודה על השירים. (מישהו אמר ‘גט בק’?) הג’אם סשנים האלו צולמו ושולבו בקטעי הבונוס של האנתולגיה.
ב 6-7 בפברואר 95 נפגשים החברים שוב באולפנים בסאסקס כדי להמשיך לעבוד על Real Love וממשיכים להאבק עם Now And Then/I Don’t Want To Lose You.
הם מתעקשים וממשיכים לעבוד על השיר ב 20 ו21 במרץ 1995. ביום השני הם כבר מתייאשים ומפסיקים לעבוד על השיר. מקרטני טען שג’ורג’ האריסון לא רצה להמשיך כי השיר דרש הרבה עבודה. בעיה נוספת היתה זמזום שהיה בהקלטת הדמו המקורית של לנון שלא הצליחו להיפטר ממנו.
יחד עם ג’ף לין בעת העבודה על האנתולוגיה
ג’ף לין סיפר: “אחר צהריים אחד, ממש נאבקנו עם זה. לשיר היה פזמון כמעט חסר מילים. הקלטנו את הטרק הבסיסי ולא ממש סיימנו אותו“.
העבודה על Real Love המשיכה במאי 1995, כש Free As A Bird כבר היה מוכן.
ב 21 בנובמבר השתחרר החלק הראשון של האנתולוגיה וב 4 בדצמבר יצא הסינגל Free As A Bird. שלושה חודשים אחר כך השתחרר הסינגל השני Real Love. הסינגל השלישי והפתיח לחלק השלישי של האנתולוגיה היה אמור להיות Now And Then ובמקום זאת, פתח את האנתולגיה 3 חלק תזמורתי אינסטרומנטלי, שנקרא A Beginning שהוקלט ב 68 כפתיח עבור Don’t Pass Me By ולא נעשה בו שימוש. השמועות מספרות שמקרטני עדיין זומם לסיים את השיר יחד עם רינגו. אולי באנתולגיה 4…
נסיים עם מעריץ דיי מתון אשר הוסיף לדמו של לנון את הכלים הדרושים ובנה את השיר Now And Then, כפי שאולי היה נשמע אם היה יוצא לאור, מה שמוכיח שעם עבודה טובה הוא היה יכול לסגור יפה את טרילוגיית השירים ה’חדשים’ של הביטלס.
קטע אחרון ודי. ראיון שנערך כמה שנים מאוחר יותר בו כל המעורבים חוץ מג’ורג’ שהלך לעולמו, מתראיינים על פרויקט האנתולוגיה והשירים החדשים.