top of page

משינה והביטלס

עודכן: 4 בנוב׳ 2022

אחת מלהקות הרוק הגדולות בישראל לטעמי, הוציאה לאחרונה את אלבומה העשירי. לאלבום קוראים “מתים שרים הולכים” וללהקה קוראים משינה. לי באופן אישי קשה להתעלם מאירוע שכזה ולכן החלטתי היום לסקור את הקריירה הארוכה הענפה והמגוונת של הלהקה ולהזכיר את המפגשים הלא מקריים שהיו להם לאורכה של הקריירה עם הביטלס. משינה תמיד מזכירה לי את הביטלס בדבר עיקרי אחד: היכולת לגוון, להיות קשובים לסביבת המוזיקה המשתנה, להיות מושפעים ממנה ולהשתנות בהתאם לצורך. משינה הם אלופים בהמצאת סיפורים ודמויות: כרים עבדול זמר, הסוכן הכפול, ד”ר קליני, סוזי בלי היד, גברת שרה השכנה ועוד, מה שמוסיף עניין וסקרנות למוזיקה אותה הם עושים.

הבסיס למשינה, שני צעירים בגילאי 20 לערך, יובל בנאי ושלומי ברכה, נפגשו במהלך שירותם הצבאי בתותחנים בתחילת שנות השמונים. שלומי סיפר בסרט “המכונה” שתיעד את אלבומם התשיעי, שהמפגש הראשון שלהם באותו בסיס תותחנים היה צורם והסתכם בכך שברכה נאלץ להוביל את בנאי למעצר עקב התנהגות לא הולמת. יותר מאוחר, החיבור למוזיקת הפאנק והניו ווייב (הגל החדש) של אותה תקופה יצר בניהם קשר מיוחד בו הם היו יושבים ומאזינים ללהקות מאותה תקופה. בשלבים מאוחרים יותר הם אף ניסו את כוחם בהקלטות קאברים לאותם שירים ששמעו כשיובל מנסה כוחו בשירה לא בהצלחה גדולה מדי ושלומי על הגיטרה. למרות שיובל התקשה בתפקיד השירה, עודד אותו שלומי להמשיך ולשיר בטענה מוזרה שגם פורטיס אותו הם העריצו לא ממש נולד לשיר. כשתפסו מעט ביטחון בעצמם, ניסו לשכנע את החברים בבסיס להקשיב להם ואף אירגנו הופעה בחדר האוכל של הבסיס (המתופף בהופעה היה בן דודו של יובל – אורי בנאי). בשלב מסויים ברכה החל משלב שירים שכתב בעצמו באנגלית ברפרטואר של השניים. אחד מחברם לבסיס שהיה “מעריץ” של המוזיקה שעשו השניים, הציע להם שם להרכב – “משינה ורמני” מכונת הזמן ברוסית ושם של להקה רוסית ידועה. תחת שם זה הם נשארו עד לשחרורם. ב 1983 כשהשתחררו, קיצרו את שם ההרכב למשינה והחלו לגייס נגנים נוספים. הם גייסו קלידן בשם רמי חיימוב ואת המתופפת ניבי ליפשיץ שהיתה אחותה של הזמרת שרון לפישיץ שעזבה בשלב מסויים ובמקומה גוייס המתופף דודי לוין. גיטריסט נוסף הצטרף לאחר מכן בשם אורן אליעזרי. יחד החמישיה החלה להופיע במועדונים בתל אביב ובעיקר במועדון הפינגווין המפורסם, כשהם ממשיכים לבצע קאברים ללהקות הגל החדש וגם חומר מקורי שהחל להכתב בסגנון הגל החדש והסקא אבל עם נגיעות ארץ ישראליות ומזרחיות. איך נראה אותו גל חדש שמשינה הראשונית מנסה לחקות ? הנה כמה דוגמאות: The Rezillos – Destination Venus


KRAFTWERK – Taschenrechner


Madness – One step beyond


בשלב מסוים הגיעו השניים למסקנה שהעסק לא ממש נשמע טוב ומגייסים בסיסט בשם מייקל בנסון שהיה כבר חבר במספר להקות לפני גיוסו ושירת בלהקה צבאית. הנסיון שהביא איתו בנסון הוא מהופעות בהן ניגן עם עם זמרים כמו דני ליטני ורמי קליינשטיין. בנסון כבר קיבל הצעה בעבר להצטרף למשינה אך סירב בנימוס, עכשיו כשהבין שההרכב הולך להשתנות החליט להעתר לבקשה. גיוס נוסף היה לעמדת המתופף של איגי (יגאל) דיין אותו הכיר בנסון בשירותו הצבאי. לאחר שעוזב הקלידן רמי חיימוב, החמישה: בנאי, ברכה, אליעזרי, בנסון ודיין ממשיכים להופיע במועדונים בתל אביב. מתחים שהחלו להתגלע בין חברי הלהקה ובעיקר בין יובל לשלומי הובילו לפירוק הלהקה ב 1984 ולהקמת 2 להקות משנה חדשות:

האחת “שלום הציבור” בה היו חברים בנאי, אליעזרי, דיין, אוהד ורסנו בבס, מרק רזניק בגיטרה ורונן בן טל בסינתיסייזר. השנייה: “החזית העממית” בה היו חברים ברכה, בנסון וירון בכר בסינתיסייזר.


שלום הציבור

בשלום הציבור מתחילים בנאי ואליעזרי לכתוב חומר חדש אך הפעם בעברית ומצליחים להוציא 2 סינגלים לרדיו. האחד שיר בשם “נובמבר אחד” המצוין אותו תוכלו לשמוע כאן:


השני “ינשוף על ענף גבוה”


מן העבר השני, בחזית העממית, כותב ברכה שירים חדשים חלקם באנגלית וחלקם בעברית כמו למשל “קשיים בחקלאות”.



שיר נוסף שהקליטו החזית העממית היה “הצעקה הראשונית”.

כמה מהשירים שכתב ברכה התגלגלו לבסוף לאלבום הראשון של משינה כמו למשל “קשיים בחקלאות” שהופך ל”אופטיקאי מדופלם”.לבסוף 2 הלהקות שלא הצליחו ממש להתבלט, מתפרקות וכל אחד מהחברים הולך לעיסוקיו הוא: בנאי הופיע בסרט של הבמאי יקי יושע בשם “מכת שמש” בו אירונית הוא מגלם סולן של להקה שעומדת לפרוץ וברכה נוטש לחלוטין את עולם המוזיקה ומתחיל לעבוד בעבודות מזדמנות. הנה יובל בנאי בקטע מהסרט “מכת שמש” בו הוא מופיע בין היתר עם ענת עצמון.


יד המקרה מביאה את השניים למפגש מקרי בו הם נסחפים לדבר שוב על מוזיקה ומעניינים האחד את השני ביצירותיהם: ברכה מציג את “קשיים בחקלאות” ובנאי שיר חדש שהחל לכתוב שיהווה את הבסיס ל”אנחנו שניים” העתידי. לאחר דין ודברים הוחלט להרכיב את משינה מחדש, הפעם ללא אליעזרי שמחליט לעזוב. הבסיס של משינה קורם עור וגידים: יובל בנאי, שלומי ברכה, מייקל בנסון ואיגי דיין.


בהפקה עצמאית הם נכנסים לאולפן ומקליטים 3 שירים משיריו של ברכה: “אופטיקאי מדופלם”, “רכבת לילה” – שיר שכתב והלחין ברכה ובן דודו של יובל, אהוד בנאי הציע לו מילים חלופיות ועוד שיר בשם “כי לא בא לה”.בקטע הבא מ 2015 תוכלו לראות את משינה סוגרת מעגל עם אורן אליעזרי שעולה לבמה ומבצע יחד איתם את “אופטיקאי מדופלם”.


באותה הופעה ביצעו משינה עם אליעזרי את “נובמבר אחד” לאחר כ 30 שנה:


“אופטיקאי מדופלם” מגיע לתחנות הרדיו ומקבל חשיפה ראויה אך בעיה אחת קטנה נשארה לא פתורה – חוזה הקלטות בחברת תקליטים. הצליל הניו ווייבי הרתיע את חברות התקליטים שלא מהרו להחתים אותה. 3 חודשים תמימים עברו עד שחברת CBS השתכנעה שמשינה הם הדבר הבא והחתימו אותם על חוזה ל 5 אלבומים ב 5 שנים. בתקציב זעום של עשרת אלפים דולר נכנסים משינה להקליט את אלבום הראשון. המיומנות שפיתחו בנגינה במועדונים השתלמה והאלבום יוצא כבר בנובמבר 1985. באלבום נכלל שיר בשם “אנה” אותו כתבה חברתו דאז של יובל השחקנית אורלי זילברשץ. כקוריוז נזכיר שבאלבום הראשון של הביטלס מופיע קאבר לשיר “אנה” של ארתור אלכסנדר. הנה “אנה” מתוך סיבה למסיבה 1986:


עוד שירים בולטים מהאלבום היו רכבת לילה, בלדה לסוכן כפול המוכרים, עתיד מתוק


ואניגודין (שיבוש שמו של איגי דיין).


הנה ראיון מתוך התכנית “עד פופ” מאוגוסט 1985 שנערך באולפן בעיצומם של ההקלטות. בראיון מספר ברכה על הביטלס כעל אחת מהלהקות שהשפיעו עליו.


האלבום הגיע למעמד של תקליט פלטינה תוך חצי שנה וסיבוב ההופעות הופך מאסיבי ובאוגוסט 1986 משינה מופיעים מול 50 אלף איש בפארק הירקון כשהם מגייסים לעזרה קלידן בשם אבנר חודורוב אותו גם כן הכיר בנסון בשירותו הצבאי. הנה קטע המדבר על סיבוב ההופעות הזה:



לאחר מכן נעלמים משינה מהעין הציבורית לחצי שנה והתרכזו בהקלטות האלבום השני שלהם. כמו כן הם ממסדים את הקשר עם אבנר חודורוב שהופך לחבר רשמי בלהקה. האלבום “משינה 2” יוצא לאור ביוני 1987 ומשינה חוזרים לזירת המוזיקה השכחנית והלא סלחנית כשהם מתחילים שוב את תהליך ההכרות עם הקהל מההתחלה. הקונספט של האלבום היה לייצר מיקשה אחת של שירים כשכל הלחנים סווגו לכל חברי הלהקה – זו הסיבה שמהאלבום לא יצאו סינגלים בזמן אמת מה שהקשה על הצלחתו. משינה שוב התראיינו לעד פופ כפרומו לאלבום השני והציגו את הקליפ לשיר “מדברים עלייך”.


ב”הוי סלסתאת” מתוך האלבום מופיע הרפרנס הישיר הראשון לביטלס:

“זה לא נעים לי להיות כזה זה גם מפריע לעיתים אולי תתני לי קצת לטעום מזה לנצח שם בשדות תותים”

בהופעה עבור התכנית “זהו זה” יצרה הלהקה קליפ לשיר שמזכיר מאוד את הקליפ ל say say say של פול מקרטני ומייקל ג’קסון:


עקב כישלון האלבום השני, חברת התקליטים מסרבת לממן אלבום נוסף והקלטות האלבום השלישי ממומנות מכיסם. הלהקה שנמצאה במשבר הקליטה את האלבום שניסה לחזור לקו הפשוט יותר של האלבום הראשון.


האלבום “משינה 3” משתחרר ביולי 1988 והוא הביטלסי ביותר עד לאותה תקופה. האלבום נפתח עם השיר שלג צח שנכתב ככל הנראה על קוקאין (ולא בפעם האחרונה) כשאת השיר פותח קטע מהופך של השורה: “אז הם אמרו לו” מתוך הפזמון. בקליפ מופיעה הלהקה כשהם מעוטרים חליפות ושפמים.


ד”ר קליני שנכתב על דיכאון עקב המשבר שחוותה הלהקה מזכיר בכותרת השיר את ד”ר רוברט מריבולבר.


האלבום נסגר עם קטע קצר בשם “סר חינה” שלי תמיד מזכיר את Her Majesty המינימלי שסוגר את האלבום אבי רואד.


הנה הלהקה, החליפות והשפמים בעד פופ 1988:


שיר נוסף שהוקלט ולא נכלל באלבום היה “יחי הכסף הגדול”, שיר פאנק שמצר על מצבם הכלכלי הלא פשוט אליו נקלעו.

גם האלבום הזה לא מצליח להתרומם והלהקה נמצאת בצומת דרכים. על מנת להציל את הלהקה מפירוק, מחליטים החברים לשנות אסטרטגיה ולבנות את עצמם כלהקת להיטים. על מנת לעשות זאת מוזעק המפיק יעקב גלעד שמוכר בעיקר מעבודותיו עם פוליקר, על מנת לבנות אלבום אוסף בתוספת עם עוד שירים חדשים ולבנות גם מופע עדכני עם עיבודים חדשים לשירים.


שיר בשם “בדרך אל הים” שנכתב עוד ב 1984 וגרסת דמו שלו הוקלטה עוד אז, עושה דרכו לאלבום. בגרסת הדמו של השיר הופיע קטע מוזיקה בסגנון מאדנס שהפך לאחר מכן לקטע האינסטרומנטלי ריקוד המכונה שנכנס גם כן לאלבום האוסף.הנה גרסת הדמו:

הנה משינה עם ריקוד המכונה:


עוד שיר חדש שנכנס לאלבום היה רני בפריז שנכתב בסגנון רגאיי.


עטיפת האלבום צולמה בסגנון האלבום Help של הביטלס כשחברי הלהקה עומדים על רקע לבן.


האלבום יוצא במרץ 1989 ומגיע למעמד זהב תוך 3 חודשים. משינה מוכתרת ללהקת השנה.

רוכבים על גל ההצלחה המחודשת, משינה ממשיכים להקלטות של אלבומם הבא: “העמותה לחקר התמותה”. האלבום הוקלט תוך כשבועיים והצליל הוא ביטלסי מתמיד. שיר הנושא הפותח נסגר בקריאות Love Love Love מתוך All you need is love של הביטלס.


בשיר “אכזבה” מופיעה השורה: “הייתי כן השוטה שבגבעה”.


ב”למה לי פוליטיקה עכשיו” (שכמעט ונזרק לפח האשפה) , הם מנסים את כוחם בשיר פוליטי מרומז לראשונה. הנה השיר מתוך התכנית “סיבה למסיבה” 1990.


בוודאי כבר זיהיתם על עטיפת האלבום של משינה את ההומאז’ לעטיפת Rubber Soul של הביטלס כשבנוסף מרכיב יובל בנאי משקפי עגולים עם שיער ארוך סטייל לנון. האלבום יוצא באוגוסט 1990 וזוכה להצלחה גם בגזרת ההופעות שנקטעות לבסוף עקב פריצתה של מלחמת המפרץ. הנה קטעים מתוך סיבוב ההופעות ההוא:


אחר שנים אינטנסיביות של הקלטות והופעות, חברי הלהקה מרגישים מותשים. הם סיימו את התחייבותם לחברת CBS עם שחרור “העמותה לחקר התמותה” ולא טורחים לחדש את החוזה עימם. חברי הלהקה יוצאים לחופשה בה הם מתרכזים כל אחד בעינינו: בנאי בכתיבה לאביו יוסי בנאי וכתיבה והפקה עבור אלבום הבכורה של אשתו אורלי “הקברט של מירנדה” עם עזרתו של אבנר חודורוב, איגי דיין ומייקל בנסון שמנגנים באלבום. ברכה מפיק אלבום ללהקה צעירה ומחתרתית בשם “נושאי המגבעת” שם נחשף ברכה לרוק בועט וכבד יותר ממה שהכיר עד כה. איגי דיין מנצל את ההפסקה להקליט אלבום סולו ראשון. משינה מקימה את הלייבל “זברה תקליטים” על מנת להוציא את אלבומיהם הבאים דרכו.


ב 1991 מתכנסים חברי הלהקה על מנת להקליט את אלבומם הבא והנפלא: “מפלצות התהילה”. הלהקה וברכה בעיקר היו מושפעים מסצנת הגראנג’ שהגיעה מארה”ב ומסיאטל בעיקר וכתבה את האלבום הבועט ביותר בקריירת הלהקה. בסינגל הראשון שיצא מהאלבום: “את באה לבקר” מופיעות השורות: “אמך גבוה בשמיים, אביך על פני האדמה” כמחווה לשורות של לנון מתוך Yer Blues.

הנה משינה כפי שלא נראו ולא נשמעו עד אז בקליפ לשיר:


בשיר “אישה” הכבד שפותח את צדו השני של האלבום (האחרון שיצא בתקליט), משתתקים כל הכלים ולפתע מגיח לאיטו צליל סיטאר משום מקום.


בשיר הנונסנס “הארי קריש דם” עם דחקה על “הַרֵא קְרישְׁנַה” האקורדים המנוגנים מזכירים מאוד את My Sweet Lord של הריסון שבעצמו נאשם כי “לווה” את המנגינה מהשיר של השיפונס – she’s so fine.


האלבום המצוין “מפלצות התהילה” יצא באפריל 1992 בלייבל החדש יחד עם חברת NMC ולא עורר הדים גדולים מסחרית אך כן הביא קהל חדש ומסוקרן להופעות הלהקה. הנה משינה מהתכנית סיבה למסיבה ב 1992 מבצעים את “הכל התחיל בנאצר” ו “אהבת אותי” אל מול הקהל ההמום:


הלהקה שנמצאת שוב במשבר עקב אי הצלחת האלבום השונה והחדשני, מנסה להמציא עצמה מחדש ברעיון על הפקת סרט קולנוע בשם “תן לי את הלבן בגב”, עבורו נכתב שיר חדש: “אוהב אותך מישל”. לבסוף הסרט נגנז ולא יצא לאור. בהופעה בתכנית של אהוד מנור, סיפרו החברים על הסרט וביצעו את השיר החדש:


לאחר שהפריכו שמועות על עזיבתם את הארץ לטובת קריירה בארה”ב, משינה כבר בפרויקט הבא שהתחיל כמשהו גרנדיוזי – אלבום קונספט כפול שהוא אופרת רוק על להקה ממוצאת: “פחי שואו והמופע של שיא הרגש” – מצלצל לכם מוכר? אותו פחי שואו היה גיבור האופרה שבה היה אמור להיות מסופר על מלחמתו ברעש המטאלי – כן אותו רעש שתועד באלבום מפלצות התהילה. העלילה מאוד מזכירה את עלילת סרט האנימציה Yellow Submarine שהוציאו הביטלס בו פפרלנד מותקפת על ידי הבלו מיניגז שמונעים מהתזמורת של סרג’נט פפר והלבבות הבודדים לנגן. כמו באלבום סרג’נט פפר, הקונספט התפוגג דיי מהר ולבסוף האלבום נשאר כאסופת שירים רגילה כשהשיר הראשון “פחי שואו” הוא השארית היחידה לאלבום הקונספט שנגנז.


חברת NMC שהייתה סקפטית לגבי הפרויקט הוחלפה על ידי הד ארצי וביולי 1993 יוצא האלבום “שיא הרגש” לאוויר העולם כשהוא שונה לגמרי מקודמו הרעשני והכבד ומכיל שירים אקוסטיים, בלוזים ופאנקים וההשפעות של הביטלס, בוב דילן, פינק פלויד והבלוז ניכרות היטב. השיר “דני” שכתב ברכה על חבר שסחר בקוקאין ושואב את השראתו מ wish you were here של פינק פלויד, נחתך באבחה אחת שמזכירה את החיתוך המפורסם של ( I Want you (she so heavy מאבי רואד.


האלבום מגיע למעמד זהב תוך שבועיים ומשינה מרגישה מחובקת על ידי הקהל והמדיה. משינה מתראיינים עבור רשת MTV והשיר “נגעה בשמיים” משודר לראשונה מחוץ לגבולות ישראל תחת השם touch the sky מתוך האלבום heights of passion.


הנה כתבה מתוך יומן על האלבום שיא הרגש:


כבר בינואר 1994, משינה באולפן עובדים על האלבום הבא כשאת מלאכת ההפקה והסאונד הם עושים בעצמם. כמות השירים הגדולה שהייתה הן ליובל והן לשלומי הספיקה ל 2 אלבומים אך כשנעדר ברכה עקב מחלה כשבועיים, החלו בנאי ושאר חברי הלהקה את העבודה על השירים של יובל ולבסוף הכיל האלבום רק את שיריו שדיברו על סגירת פרק, פרידות ואווירה מלנכולית. את ההקלטות הסריטו משינה על מנת להוציא סרט סטייל Let it be אך לבסוף רק קטעים בודדים עשו דרכם לגרסת DVD שיצאה עם האלבום. תוכלו לראות כאן קטעים נבחרים מהאולפן:


באלבום התארחו כמה מוזיקאים בהם יוסי בנאי, אביו של יובל, חברות להקת ‘ללדין’ שהקליטו קולות עבור שיר הנושא “להתראות נעורים שלום אהבה” והזמרת האמריקאית מרלה גלן בשיר הקודר סטייל פינק פלויד (שלא מסתיר זאת ומזכיר את שם האלבום “אימא לב אטום”) – “עכשיו את בוכה”. האלבום נסגר עם השיר “תחזור תחזור” שחוזר על שיר הנושא הפותח רק הפעם בקולו העמוק של יוסי בנאי, אביו של יובל. בזאת לא תם האלבום – השיר האחרון בהחלט הוא חזרה לשיר “עכשיו את בוכה” רק בגרסה עליזה ומוקצנת שלי מזכירה מאוד את (You Know My Name (Look Up The Number שהיה הביסייד של הסינגל האחרון של הביטלס Let it be שיצא ב 1970. הקטע נקרא “היה לי חלום” ואתו משינה סוגרים את הקריירה שלהם.


האלבום יוצא שנה לאחר תחילת ההקלטות – בינואר 1995 וזוכה לאלבום זהב תוך חודשים ספורים. בתוך כך מכנסים משינה במאי 1995 מסיבת עיתונאים בה הם מודיעים על כוונתם לפרק את הלהקה הוותיקה וזאת על מנת לפרוש בשיא ולפצוח בקריירות סולו. כך זה מדווח:


באחת מן הופעות הפרידה בערד התרחש אסון בו נהרגו 3 צעירים. בטקס אנשי השנה לשנת 1995 ששודר ערוץ 2, זכו משינה כאנשי השנה במוזיקה ובקטע הבא אף “הוכתרו” להיות הביטלס הישראלים.


בשנים בהן הלהקה לא הייתה פעילה הקליט בנאי 3 אלבומי סולו בהם נגע בז’אנרים שונים כמו דאב שהוא הרחבה של הרגאיי מג’מייקה. שאר חברי הלהקה השתתפו בפרויקטים רבים ומגוונים כמו שיתוף הפעולה של שלומי עם פורטיס באלבום “רץ על הקצה” בו משתתפים גם חלק מחברי משינה – את הקליפ המגניב למשאיות פיננסיות תוכלו לראות כאן:


שלומי מפיק גם את האלבום הרביעי של כנסיית השכל “רוץ ילד”. הנה ראיון מ 2001 לקידום אלבום הסולו השלישי של יובל בנאי עבור התכנית של יאיר לפיד:


גולת כותרת קריירת הסולו של החברים מבחינתי הוא אלבום הסולו הנהדר שהוציא שלומי ברכה ב 2003 בשם “צ’אפלין צ’ארלי” שקצת איבד מהפוקוס לאחר שבאותה שנה התאחדו חברי הלהקה וחזרו לפעילות מלאה. ביוני 2004 משינה מקיימת הופעה יוצאת דופן וחברי הלהקה עולים להופיע על הגג ברחוב החשמונאים 105 בתל-אביב בפני העוברים והשבים ומבצעים בין היתר את Get Back שביצעו הביטלס בהופעה המפורסמת שלהם על הגג ב 1969.

מתוך ההופעה על הגג בתל אביב

האלבום הבא “רומנטיקה עתידנית” יוצא במאי 2005 , 10 שנים לאחר הפרידה ומתקבל באדישות מה. למרות זאת הלהקה ממשיכה את סיבובי ההופעות המוצלחים שלה. בשנים הבאות ממשיכה הלהקה את פעילותה לצד פעילויות אחרות של חבריה : בנסון מקים הרכב אלקטרוני בשם “לימוזינה” אליו מצטרף גם אבנר חודורוב ויובל בנאי שמשחרר את אלבומו הרביעי ב 2008. ב 2009 מתכנסים חברי הלהקה לעבוד על האלבום הבא ששמו הזמני היה “יער אפל” אך לבסוף השתנה שמו ל”יהלומים בשמיים” (כן כמו לוסי) על שם אחד השירים שבאלבום. הקלטות האלבום שלעיתים הופכות צורמניות בין חברי הלהקה, מתועדות בסרט “המכונה” שמזכיר מאוד את Let it Be. האלבום עם ההפקה הנהדרת והנגיעות האלקטרוניות, יוצא לאור באפריל 2010 ונפתח עם השיר הסוחף “בליינד דייט”: בליינד דייט עם עצמי השלושים לעשירי שמונה וחצי אצלי בבית מזג אויר סגרירי היין של תרועה המוסיקה של ג`וני המלך האנושי חולצה מריבולבר ומלא קסם אישי


משינה עושים מעשה רדיוהד ולראשונה מאפשרים הורדה בחינם של האלבום מהאינטרנט. לפני כשבוע כאמור, יצא אלבומה הבא של משינה: “מתים שרים הולכים”. קחו לכם זמן ושבו והקשיבו לאלבום הנפלא הזה. אל תשכחו לתפוס לכם גם מקום בהופעה של האגדה הזו שעדיין חיה בקרבנו – לצערנו זה לא יימשך לנצח. את הפוסט נסגור עם שורה מתוך השיר “הכל חולף”, שסוגר את האלבום החדש והמקסים, שגם אם יהיה זה אלבומם האחרון של משינה (כולי תקווה שלא) – השיר ראוי לסגור אלבום אחרון של להקה.

“…כי הכל חולף עם הרוח מתעופף הכל חולף עם אף אחד לא מתחלף…”

116 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page