הנוסחא של שיר אחד לרינגו בכל אלבום נשברת כבר באלבום השלישי. האלבום שהכיל שירים מקוריים בלבד – רובם של לנון בתקופה יצירתית מאוד, לא משאירה מקום לאחרים – אפילו פול מצליח להשחיל רק 3 מיצירותיו. אבל רינגו…מה עם רינגו ? נכון, אמנם הוא קיבל את שלו בערך ב EP המצויין Long Tall Sally כשקיבל לבצע קאבר ל Matchbox של קראל פרקינס, אבל EP הוא EP ואלבום הוא אלבום. החברים מחליטים לפצות את המתופף האומלל, ולכתוב שיר עבור האלבום הבא שתוכנן לסוף השנה, אחד כזה שיתאים למידותיו של רינגו חובב שירי הווסטרן והקאנטרי. פול סיפר בביוגרפיה שלו Many Years From Now:
“לרינגו היה סגנון והגשה נהדרים. היו לו הרבה מעריצים, ולכן אהבנו לכתוב לו משהו בכל אלבום. הקטע I Don’t Want To Spoil The Party, הוא שיר קטן וחמוד, סוג של שיתוף פעולה של ג’ון ושלי. הוא נשמע יותר כמו ג’ון לכן הייתי אומר שהוא 80/20 של ג’ון. שירים מסויימים היו מעוררי השראה ושירים מסוימים היו סוג של עבודה, זה לא אומר שהיה פחות כיף לכתוב אותם”.
השיר נכתב במהלך סיבוב ההופעות האמריקאי בקיץ 1964. ההקלטות עבור האלבום הבא כבר החלו ב 11 באוגוסט, כשאין להם את כל מכסת השירים הדרושה. השירים היו חייבים להכתב ולהיות מוכנים להקלטה ברגע שיסיימו את סיבוב ההופעות, ולכן הם כותבים בכל הזדמנות ובעיקר בבתי המלון בהם שהו.
הכתיבה של ג’ון ממשיכה קו מדודכך וחסר בטחון ומוחצן רגשות, שהחל ב I’ll Cry Instead והמשיך ב I’m a Loser עם משפטים כמו: “אין שום דבר עבורי כאן, אז אני אעלם” או “שתיתי משקה או שניים ולא אכפת לי…” וממשיך גם כן את הקו של אהבה נכזבת: “אני תוהה מה השתבש, חיכיתי יותר מדי זמן…”.
בראיון מ 1974 הודה לנון כי השיר היה שיר אישי שכתב. וכנראה שבאמת היתה חשיבות לשיר הזה עבורו, מפני שג’ון מחליט לא לותר עליו ולקחת אותו לעצמו.
מה עם רינגו אתם שואלים ?
ג’ון ב”אצילות” רבה מוותר עבורו על קאבר של קארל פרקינס שתוכנן להיות מוקלט עבור האלבום. את הקאבר Honey Don’t, נהג לבצע ג’ון כבר מימיה המוקדמים של הלהקה, הפעם הוא מעביר אותו אל רינגו.
הנה ביצוע של ג’ון מהשנה הקודמת ל Honey Don’t עבור תכנית BBC בשם Pop Go The Beatles מה 3 בספטמבר 1963.
הביטלס מסיימים את מסע ההופעות האמריקאי עם ההופעה ב 20 בספטמבר בניו יורק שכונתה “ערב עם הביטלס”. המופע היה מופע צדקה עבור ה UCP שהוא האירגון המאוחד לשיתוק מוחין בניו יורק וגם כתרומה עבור תינוקות עם פיגור. הביטלס כמובן מופעים בהתנדבות במופע שמתרחש בתיאטרון פאראמאונט שבעיר ניו יורק.
בקטע הבא תוכלו לצפות ולשמוע (אם תצליחו) את הביטלס מבצעים את She Love You בהופעת הצדקה.
לאחר ההופעה מתאכסנים הביטלס במלון ריביירה בעיר כשבין היתר הם נפגשים באותו הערב עם בוב דילן.
באותו היום מתעורר וויכוח מר בין בריאן אפשטיין לבין קצין העיתונות והעוזר ששכר – דרק טיילור על כך שהשני מקבל החלטות שלא בסמכותו – בקיצור “עוקף סמכות” בסלנג הצבאי. התוצאה היא שטיילור מתפטר ונוטש את ניו יורק כבר באותו היום. בריאן שלנו לא פראייר, ודורש את 3 החודשים שמגיעים לו במקרה שכזה. טיילור מרצה את התקופה וחוזר לעבוד כעיתונאי הפעם עבור הדיילי מירור. כשתקום חברת אפל, יבקש ממנו הריסון לחזור לתפקיד הפעם עבור החברה החדשה שזה עתה קמה.
דרק טיילור והביטלס במסיבת עיתונאים שהתרחשה ב 18 בספטמבר 1964 בדאלאס טקסס.
למחרת ב 21 בספטמבר 1964, נוחתים הביטלס חזרה בלונדון.
ב 29 בספטמבר הביטלס חוזרים לאולפני EMI להמשיך את העבודה על האלבום הבא כשעל הפרק באותו היום, הקלטה של 3 שירים מקוריים שנכתבו בין ההופעות בארה”ב.
קארל פרקינס
השיר השני עליו הם עובדים היה I Don’t Want To Spoil The Party. הם מקדישים לו שעתיים ו 7 טייקים כשלנון על הגיבסון האקוסטית, פול על ההופנר בס שלו, הריסון על הגרטץ’ החשמלית ורינגו בתופים – כל הטייקים מוקלטים באולפן בלייב.
במערך הקולות הנפלא שנארג עבור השיר, לנון שר בקולות הגבוהים ופול בנמוכים כשהקולות משתלבים בצורה נפלאה. הריסון מצטרף בקולות במעברים.
קטע הסולו הרוקבילי שמביא הריסון כאילו ונלקח היישר מ That’s All Right Mama או שירים של קארל פרקינס.
ב 1960 כשניכסו לעצמם שמות במה נוצצים על מנת להשתלב בשואו ביזניס, ג’ורג’ הריסון שהעריץ עד מאוד את פרקינס, כינה עצמו קארל הריסון – פול אגב כינה עצמו פול ראמון וחזר לשם הבמה המוקדם שלו באלבום הסולו השני שלו RAM כשהוא מקדיש לו את השיר Ram on:
Ram on Give your heart to somebody soon Right away, right away
מי שאימצו את שם השיר להיות שם להקתם, היו כמובן ה’ראמונז’ הנהדרים. חזרה ל 29 בספטמבר 1964 והקלטות I Don’t Want To Spoil The Party – רוב הטייקים בשעתיים הללו לא עולים יפה.
לאחר חצי שעת הפסקה, חוזרים החברים לעבוד על השיר עם עוד 12 נסיונות. בסך הכל 19 טייקים מבוצעים, כשרק 5 מתוכם היו שלמים ולא הפסיקו באמצע. טייק 19 היה המוצלח ביותר אך עם טעות מזערית קטנה בשירתו של לנון, שהתחיל בבית האחרון לשיר בטעות if she turns out במקום I think I’ll take a walk והמילה if השתרבבה לה לפני ה I. הטעות נכנסה לבסוף למיקס הסופי עקב בעיות בהפרדת ערוץ השירה של ג’ון מהערוצים האחרים.
כאן תוכלו לשמוע את מיקס המונו הסופי ואת הטעות ב 2:15:
לאחר סיום ההקלטה מוסיף ג’ון על טייק 19 עוד קולות נמוכים במקומות החסרים ורינגו מוסיף טמבורין במעבר.
העבודה שהחלה ב 16:30 אחה”צ על השיר הזה, מסתיימת בשעה 21:00 ומאפשרת לביטלס לעבור להקלטת השיר הבא What You’re Doing.
למרבה הפלא, עם כל הסימפטיה שהיתה לג’ון למילים שכתב בשיר (הוא גם לא כינה אותו אשפה, שזו כבר מחמאה…), השיר לא בוצע לעולם בהופעה חיה וגם לא עבור ה BBC. יום ההקלטה היה בעצם האחרון בו בצעו הביטלס את השיר הזה.
ב 4 בדצמבר הוא יוצא באלבום Beatles For Sale.
לסיום הפוסט הנה סטיב ריקס, חקיין הביטלס המעולה, עושה קליפ לשיר בסגנון הקליפ שנעשה ל Help.