האלבום ריבולבר משלב בו מארג יפה של סגנונות. הוא מביא לראשונה מגוון סוגי מוסיקה שהשפיעו על הביטלס ובעיקר על מקרטני ומשלב בו רוק, תזמור קלאסי, מוסיקה הודית מזרחית, הרמוניות נוסח הביץ’ בויז, שיר ילדים, קצת מוטאון ולבסוף סאונד ניסיוני חדשני אולי תחילתו של האוונגרד במוסיקה הפופולארית שסוגר את האלבום בידיעה ברורה שאחריו שום דבר לא יהיה אותו הדבר. עטיפת האלבום שעיצב בחוכמה המאייר, האמן, המוסיקאי ובעיקר החבר, קלאוס פורמן משקפת מבחוץ את מה שיש בפנים. קולאז’ של קטעים בעלי סגנונות שונים שלא קשורים האחד לשני.
קלאוס פורמן מציג את פרי עמלו
במתכוון או שלא, האלבום הזה לא ממש מלא ברוך, אהבה ועליצות כפי שהביטלס הרגילו את המעריצים שלהם לקבל. כבר בתחילתו האלבום נפתח עם סרקזם לא מתפשר על מצבם הכלכלי, ממשיך בשיר אבל שהמוות והבדידות שולטים בו, ממשיך לשיר חסר מוטיבציה בעליל וכשצדו הראשון של האלבום נסגר אנחנו מקבלים הצהרה קיומית פילוסופית מחלחלת: “אני יודע מה זה להיות מת”.
משהו צריך להקליל את האווירה לפני שממשיכים הלאה לטרוניות על יחסים כושלים והתעסקות בפילוסופיה טיבטית, ובדיוק באמצע האלבום משובץ קטע אחר, אופטימי, ממש קשת בענן, שאותי באופן אישי ממלא תמיד באופטימיות ורוממות רוח. אני מתכוון כמובן ל Good Day Sunshine.
בתקופה הזו חלק מהשירים נכתבים בביתו של ג’ון בקנווד במין מתודת עבודה שהפכה לסוג של הרגל. פול מגיע לביתו של ג’ון וממתין לו בחוץ עד שהוא מסיים את התארגנויותיו ובינתיים פול יושב ועובד בראשו על רעיונות לשירים. באחת ההמתנות ללנון התחיל וכמעט סיים מקרטני לכתוב את Here, There and Everywhere ובפעם אחרת ביום נאה ושמשי הוא מתחיל לכתוב את Good Day Sunshine.
מבחינה מוסיקלית, מקרטני שאוזנו כרויה לכל מה שקורה בסביבה המוסיקלית, שומע את הסינגל Daydream של ההרכב The Lovin’ Spoonful ובא לו גם כן לייצר משהו קליל הרמוני ואביבי.
כך הוא סיפר ב Many Years From Now הביוגרפיה שכתב יחד עם בארי מיילס ויצאה ב 1997:
“זה היה ממש הנהון אל Daydream של The Lovin’ Spoonful, אותה תחושה מסורתית, כמעט סוג של ג’אז מסחרי. זה היה האלבום האהוב עלינו. ב’גוד דיי סאנשיין’ ניסיתי לכתוב משהו דומה. ג’ון ואני כתבנו אותו יחד בקנווד, אבל הוא בעצם שלי, והוא עזר לי איתו”.
מה שיפה בהשפעות הוא שמי שאתה עצמך מושפע ממנו, הושפע גם הוא ממשהו וג’ון סבסטיאן שכתב את Daydream בכלל ניסה לכתוב משהו בסגנון מוטאוני. בעת שניסה לנגן משהו בסגנון Baby Love של הסופרימז הוא כותב את Daydream.
בסביבות אפריל 1966 משהו כמו חודש לפני כתיבת השיר הזה, ג’ון וג’ורג’ צופים בהופעה של ההרכב הזה במועדון ה Marquee בלונדון וכולם נפגשים עם חברי The Lovin’ Spoonful בסוג של מה שנראה כמו מפגש פטרונות, אבל לא כך הוא. הביטלס באמת ובתמים היו סקרנים בכל מה שהיה קשור במוסיקה וצלילים חדשים ונהגו לפגוש אמנים ולהקות צעירות שהסעירו את אזנם.
מפגש פסגה בין הביטלס ל The Lovin’ Spoonful
ב 1969 בזמן הסשנים של פרויקט Get Back בו חוזרים הביטלס לשורשים ומנגנים מכל הבא ליד את כל מה שאי פעם השפיע עליהם הם לא פוסחים גם על Daydream של The Lovin’ Spoonful.
ב 1966,באולפן ההקלטות בשלהי העבודה על האלבום ריבולבר, הביטלס מקדישים את יום ה 8 ביוני על מנת להקליט את Good Day Sunshine שבתחילה נקרא A Good Day’s Sunshine – “שמש של יום טוב”. הליין אפ שנוי במחלוקת ואם להתחשב בכך שזהו השיר של פול ועבודת הבס היא לא מהמדהימות של מקרטני אז כנראה שזהו לא מקרטני על הבס. הריסון שרכש גיטרת בס Burns Nu-Sonic חדישה זמן קצר לפני כן ככל הנראה מילא את תפקיד הבס הבסיסי, מקרטני ניגן בפסנתר ורינגו בתופים. לא מעט חזרות נעשות לפני תחילת ההקלטות עצמן, ולאחר 3 טייקים שיחד עם החזרות ארכו כ 12 שעות, מתברר כי הטייק הראשון הוא הראוי ביותר ואתו ממשיכים הביטלס לעבוד. על גבי הטייק הראשון, מקליט מקרטני את הקול הראשי וג’ון וג’ורג’ מוסיפים את קולות הרקע ההרמונים.
ג’ורג’ עם גיטרת הבס החדשה שלו
למחרת או למעשה כבר באותו היום, כי הסשן התארך אל תוך הלילה, ב 9 ביוני, מגיעים הביטלס להמשיך ולעבוד על השיר. רינגו מוסיף טרק תופים נוסף שבא לדגיש את המצילות ואת תוף הסנר, ג’ורג’ מרטין מוסיף טרק פסנתר נוסף לזה של פול שמתכתב עם קטע הסולו ההונקי טונק היפהפה. עם תוספת מחיאות הכפיים של חברי הלהקה והטמבורין של רינגו מסתיימת עבודת ההקלטה של השיר.
במהלך העבודה על פסקול הסרט Give My Regards to Broad Street בתחילת שנות ה 80, חזר מקרטני להקליט את השיר בצורה כמעט זהה כשבעמדת המפיק שוב ג’ורג’ מרטין.
אי שם בסוף אותו עשור, בואכה תחילת ה 90 מתחיל מקרטני לבצע את השיר בהופעות חיות, ונסיים את הפוסט של היום עם גרסה מתוך מסע ההופעות הזה שתועדה בסרט ההופעה Get Back.
למרות שתחזיות מזג האוויר מצביעות אחרת, אני מאחל לכם סאנשיינים, יום ושבוע מצוינים ושמשיים, אם לא במזג האוויר אז לפחות בלב.