ב 11 בספטמבר 1963, נכנסים הביטלס ליום ההקלטות הראשון עבור האלבום הבא שלהם, השני במספר. הביטלס מתחילים בשצף קצף לעבוד על 5 שירים באותו היום בניהם השיר הראשון שג’ורג’ הריסון כותב לאלבום של הביטלס, Don’t Bother Me. “כתבתי אותו במלון בבורנמות’, שם ניגנו בקיץ 1963, כתרגיל כדי לראות אם אוכל לכתוב שיר. הייתי חולה במיטה. אני לא חושב שזה שיר טוב במיוחד; זה לא ממש שיר בכלל. אבל לפחות זה הראה לי שכל מה שאני צריך לעשות זה להמשיך לכתוב ואולי בסופו של דבר אני אכתוב משהו טוב.”
השיר אכן נכתב באוגוסט 63 במהלך סיבוב ההופעות של הביטלס בבורנמות’, כשג’ורג’ היה חולה ושהה בחדרו במלון. הוא לקח את הגיטרה, הפעיל מכשיר הקלטה וניסה לחבר שיר או מנגינה משל עצמו. את הנסיונות ובעצם חבלי הלידה של Don’t Bother Me אפשר לשמוע בלינק הבא:
הקטע הראשון באמת שהריסון היה שותף לכתיבתו היה בעצם נעימה בסגנון ה Shadows שנקראה איך לא Cry for a Shadow. הקרדיט לנעימה הזו רשום על שמו של הריסון יחד עם ג’ון לנון והיא הוקלטה במהלך הסשנים עם טוני שרידן בהמבורג.
ביל הארי, עיתונאי המוזיקה הליברפולי שהיה גם חברם הטוב של הביטלס טען כי הוא זה ששכנע את הריסון לכתוב את השיר הבא שלו מאחר והוא ממש אהב את Cry for a Shadow.
מקרטני סיפר: “הרבה מהבנות היו מטורפות עליו, אז תמיד רצינו לתת לו לפחות שיר אחד. ואז התחיל ג’ורג’ לחשוב: ‘למה אתם צריכים לכתוב את השירים שלי?’ והוא התחיל לכתוב בעצמו. היתה אפשרות לכלול את ג’ורג’ בצוות כתיבת השירים. ג’ון ואני באמת דיברנו על זה ושאלנו את עצמנו פעם אחת “בלי להיות מרושעים מדי לג’ורג’, האם שלושה מאיתנו יכתבו או שמוטב שנשמור את זה פשוט יותר ? החלטנו שאנחנו פשוט נשמור על צוות מצומצם של שנינו”.
אוגוסט 63, הביטלס בבורנמות’
הגרסה שג’ורג’ פשוט הרגיש כי הצמד לנון ומקרטני לבסוף יצליח גם בלעדיו, קיבלה חיזוק כשמסתבר שלא רק את השיר כתב ג’ורג’ באותה תקופת דכדוך במלון אלא גם מכתב (שנמכר לפני כמה חודשים במכירה פומבית), בו כותב ג’ורג’ לאסטריד קירשהר – החברה הטובה מהמבורג ובת זוגתו של סטיוארט סטטקליף ז”ל, על כמה הוא חושש שהביטלס יצליחו ולנון ומקרטני יתעשרו והוא יזנח מאחור. כשלושה חודשים לפני כן במאי 63, מבלים רינגו, פול וג’ורג’ יחד אם אסטריד וקלאוס פורמן בטנריף שבאיים הקנרים בזמן שג’ון מבלה עם בריאן בטרמולינוס שבספרד. בתמונות מטנריף שחלקם צולמו על ידי אסטריד, נראה ג’ורג’ קרוב מאוד אליה ולכן פנייתו אליה במצוקתו לא מפתיעה. התמונות הללו מרתקות ומראות את הביטלס בתמונות אוטנתיות רגע לפני פריצת הביטלמניה.
ג’ורג’ והחברה הטובה אסטריד
שלושת הביטלס בטנריף
שלושת הביטלס בטנריף עם אסטריד
מאמצים ראשונים להקלטת השיר נעשים כאמור ב 11 לספטמבר 63 ביום ההקלטות הראשון לאלבום With the Beatles מוקלטים 7 לשיר כשהוא האחרון באג’נדת ההקלטה לאותו היום. ההקלטות לא מתחברות להם לכדי שיר הומוגני ולכן הביטלס מחליטים לסגור את היום ולהמשיך ולעבוד עליו למחרת.
יום ההקלטות הראשון של With the Beatles – ה 11 בספטמבר 63.
למחרת מגיע גם בראין אפשטיין לאולפן על מנת לבקש מהביטלס להקליט מסר למעריצים באוסטרליה לפני תחילת ההקלטות. בריאן אירגן לביטלס סיבוב הופעות באוסטרליה ביוני 1964, ומכיוון שהפופלריות שלהם שם עלתה בהתמדה, החליט בריאן שיהיה זה נכון להקליט סדרה של מסרים מהלהקה למעריצים שם על מנת שישודרו ברדיו האוסטרלי עד לבואם של הביטלס.
וזה מה שהוקלט עבור הרדיו האוסטרלי באותו היום כששלושה מ 4 המסרים שהוקלטו ממוענים לבוב רוג’רס שדרן ברדיו האוסטרלי (בתחנת סידני 2SM אם אתם ממש מתעקשים), והרביעי היה מסר כללי שהיה ממוען לשאר התחנות.
ההקלטות ממשיכות אחר כך כשהשיר שפותחים איתו הביטלס את היום היה שארית מההקלטות ב 11 בפברואר באותה שנה שלא נכנסה לאלבום הראשון בשם Hold Me Tight.
לאחר מכן הביטלס מקליטים בעצם מחדש את Don’t Bother Me בעשרה טייקים חדשים שמתוייגים כטייקים 10-19. לאחר שהוקלט הטרק הבסיסי, מקליט הריסון קולות שמוכפלים. לנון מקרטני וסטאר מוסיפים עוד כלי הקשה שונים כשמקרטני על קלאווה שזהו כלי הקשה קובני שמכיל שני מקלות שמקישים בהם זה בזה ורינגו מנגן בדרבוקה.
יום ההקלטות השני.
הנה טייק 10 עד 13. טייק 10 מסתיים עם ג’ורג’ הריסון מפזם rock n’ roll now…
זוהי התוצאה הסופית:
השיר כאמור יצא באלבום With the Beatles ואף שובץ בקטע מהסרט הראשון של הלהקה, בסצינת הריקודים במועדון.