top of page

All You Need Is Love

עודכן: 19 ביוני 2023

ב 17 ביוני 1967, פול מתראיין למגזין Life שם נשאל האם הוא השתמש ב LSD. פול עונה שכן. העיתונות הבריטית קופצת על המציאה כנשוכת נחש ויומיים לאחר מכן, ב 19 ביוני פול נותן את הצהרתו על כך ברשת הטלויזיה הבריטית ITN.

“האם השתמשת ב LSD ?” שואל המראיין. “4 פעמים” עונה פול. “ומאין השגת אותו ?” ממשיך המראיין. “זה לא חוקי לומר זאת – זה יהיה טפשי”. עונה פול.

וזה אכן היה טפשי מצידו של פול לספר על מעללי הסמים שלו לתקשורת.

פול עושה למראיין מעשה ביבי ומאשים את התקשורת בכך שהם מפיצים את בשורת הסמים שלו לצעירים.

את הראיון ל ITN תוכלו לראות כאן

למזלו, חוסר המחשבה הרגעי שלו לא התפתח לסקנדל רחב ממדים. הסיבה אולי נעוצה סביב הייפ אחר שהיה סביב פרויקט גרנדיוזי שעתיד להתרחש כשבוע לאחר הראיון הזה. אירוע שקשור גם הוא בביטלס.כחודש לפני כן, ב 19 במאי, הוכרז כי הביטלס ייצגו את אנגליה במגה פרוייקט של ה BBC, אותו התחילה הרשת להרים כמה חודשים לפני כן. הפרוייקט השאפתני, לפחות לאותם ימים, נוצר על ידי מפיק ה BBC אוברי זינגר. הרעיון דיבר על שידור חי שיקשר בין חמשת היבשות בעולם וכל זאת בעזרת לוויינים המקיפים את כדור הארץ.

לוגו הפרויקט Our World

נכון, זה נשמע דבילי היום כשבניד אצבע אנחנו יכולים להגיב על ציוץ של נשיא ארה”ב ,אבל באותם ימים זה היה למדע בדיוני.השידור נקבע ל 25 ביוני 1967 כשבמקור ברשימת המדינות המשתתפות בהפקה נכללו גםהונגריה, ברית המועצות, פולין, גרמניה המזרחית וצ’כוסלובקיה – כל אלו פרשו ברגע האחרון בתחילת חודש יוני וזאת לאות מחאה על מלחמת ששת הימים שהתרחשה באותה עת בישראל.לבסוף השתתפו 14 מדינות בהפקה כל אחת עם רשת השידור שלה והקריינים שלה: אוסטרליה, אוסטריה, איטליה, ארה”ב, בריטניה, מערב גרמניה, דנמרק, טוניסיה, יפן, מקסיקו, ספרד, צרפת, קנדה, ושבדיה.כלל ברזל קבע שאף פוליטיקאי או ראש מדינה לא יוכלו להשתתף בשידור על מנת לא לתייג את הפרוייקט כפוליטי או מייצג צד כלשהו. חדר הבקרה הראשי לפרויקט היה בלונדון באולפני ה BBC ו 4 לוויינים גוייסו למשימה המאתגרת שהעבירו את השידור ל 24 מדינות ולקהל של מאות מיליוני אנשים ברחבי העולם.

הפרוייקט קיבל את השם “העולם שלנו” Our World עם לוגו דיי מכוער, של אדם שזרועתיו פרושות לצדדים. כרזות לפרסום המשדר הכריזו: “תיוולד ביום ראשון ה 25 ליוני בשעה 3 אחה”צ…אך לאיזה עולם תיוולד? לעולם שלנו.” המשדר עצמו כלל סקירה של העולם, התקדמות האנושות, וגם סקירת הילודה באותם רגעים של שידור.

כרזה לפירסום המשדר

את פתיחת המשדר תוכלו לראות כאן

עד כאן הכל טוב ויפה, אך איך הביטלס משתלבים בפרויקט? ג’ורג’ מרטין נזכר: “בריאן הגיע יום אחד פתאום ואמר, שאנחנו מייצגים את בריטניה בשידור מסביב לעולם, והיינו צריכים לכתוב ולייצר שיר בשידור חי.זה היה אתגר. היו לנו פחות מכמה שבועות כדי להשלים את זה יחד, ואז נודע לנו שהולכים להיות מעל ל 300 מיליון צופים, אשר היה באותם ימים היה משהו פנומנלי”. ג’ף אמריק סיפר: “בריאן נכנס בדרמטיות והכריז: ‘בנים. יש לי חדשות פנטסטיות ביותר’. אוזניהם של כולם התרוממו.בריאן שתק כדי לשוות לאירוע דרמטיות יתר. ‘נבחרתם לייצג את אנגליה בתוכנית טלוויזיה אשר בפעם הראשונה אי פעם, תועבר לייב ברחבי העולם באמצעות לוויין. הBBC רוצים לצלם אותכם מקליטים באולפן’.הוא הביט סביבו בציפייה, אך לדאבונו תגובת הלהקה היתה … פיהוק. רינגו נע בעצבנות בצד האחורי של החדר, מת לחזור למשחק השחמט ששיחק עם ניל אספינל, ג’ורג’ המשיך לכוון את הגיטרה שלו, ג’ון ופול החליפו ביניהם מבט ריק. פול לא נראה כל כך מעוניין. אני משער שהוא היה בראש בפינישים לפפר. בחוסר התלהבות ניכר, ג’ון אמר לבסוף, ‘הו, בסדר. אני אעשה משהו בשביל זה’. בריאן ממש התרגז מהתגובה שלהם. ‘אתם לא מתרגשים? אתם לא מבינים מה זה אומר ? אין לכם מושג כמה עבודה קשה ומאמץ השקעתי בעסקה הזאת.’ לנון קטע אותו: ‘בריאן, זאת התגובה על זה שאתה מחייב אותנו לעשות משהו בלי לשאול אותנו קודם’. בריאן נראה קרוב לדמעות ויצא מהסטודיו בטריקת דלת. מהדיבורים שהיו אחרי שהוא הלך, הבנתי שהביטלס ראו זאת כהפרה בוטה של כוונתם המוצהרת שלא לבצע מופעים חיים שוב.יותר מכך, הם התרעמו על העובדה שהמנהל שלהם הציג להם את זה כעובדה מוגמרת. הם היו בנקודה שבה הם רצו להשתלט על הקריירה שלהם. העניין נשכח עד שכמה שבועות לאחר מכן באחד הסשנים ל ‘You Know My Name’, פול שאל את ג’ון בדרך אגב, ‘איך הולך עם השיר הזה לשידור הטלוויזיה?’, ג’ון הביט בשאלה אל ניל, שהיה מנהל להם את יומן הפגישות. ‘עוד כמה שבועות’, ענה ניל לאחר שהציץ ביומן. ג’ון אמר, “אוי, אלוהים, זה כל כך קרוב? אני מניח שכדאי שנכתוב משהו’”. ג’ון ופול מתגייסים למלאכת הכתיבה כשהם עובדים במפוצל – על פי ספרו הנפלא של מארק לויאסון – The Complete Beatles Chronicle – על פי מקורות זרים, פול מגיע עם Your Mother Should Know וכשג’ון מגיע עם All You Need Is Love, נערך דיון מהו השיר המתאים ביותר לרוח השידור והתקופה. ההנחיות שהגיעו מה BBC היו לכתוב שיר פשוט כדי שהצופים ברחבי העולם יבינו.ברוח ההנחיות וברוח תקופת “קיץ האהבה” נבחר All You Need Is Love כשיר אותו יבצעו הפרחחים מליברפול בשידור חי מול מאות מיליוני צופים. מקרטני סיפר:“זה לגמרי השיר של ג’ון. זרקתי כמה רעיונות, וכך גם החברים האחרים בלהקה, אבל אלו היו רעיונות שוליים כמו לשיר She Loves You בסוף השיר או כל מיני דברים מטופשים אחרים.הפזמון, הוא דיי פשוט, אבל הבתים מורכבים למדי. למעשה אף פעם לא ממש הבנתי את זה, המסר היה מורכב מדי.זה היה שיר טוב שהיה לנו עם פזמון המנוני.” מה בכלל עושים הביטלס באותה תקופה ? ההקלטות לסרג’נט פפר הסתיימו כחודש לפני כן, האלבום טרם השתחרר, והביטלס בהנהגתו של מקרטני כבר נמצאים באולפן ההקלטות בפרויקט פוסט פפר שנמצא בראשו של פול.הוא כבר מסתובב עם רעיון סרט הטלויזה במוחו ואף דחף את הלהקה להקליט את השיר Magical Mystery Tour. כמו כן בהנחייתו של בריאן הם עובדים על פסקול סרט האנימציה Yellow Submarine עם הקלטת שירים כמו It’s all too much ו all together now ו Baby you’re a rich man. בריאן אמר על השיר: “הזמן התקרב והתקרב והם עדיין לא כתבו דבר. ואז, כשלושה שבועות לפני התוכנית, הם התיישבו לכתוב. השיר הושלם תוך 10 ימים.זה שיר השראה, כי הם כתבו את זה עבור תוכנית ברחבי העולם והם באמת רצו לצאת בהודעה לעולם. זה לא היה יכול להיות מסר טוב יותר. זהו שיר נפלא, יפה, מצמרר”. ב 14 ביוני הביטלס לא מצליחים לקבוע סשן באולפני אבי רואד בהתראה קצרה, ולכן מתכנסים באולפני אולימפיק כדי לעבוד על השיר.בסשן הזה הביטלס יוצאים מהקופסא ומנסים לנגן על כלים לא רגילים עבורם: לנון על צ’מבלו, פול על קונטרבס, ג’ורג’ על כינור ופסי אוי סליחה רינגו כהרגלו בתוף. ג’ון סיפר: “הכרתי את האקורדים שהייתי צריך לנגן על הצ’מבלו. ג’ורג’ ניגן כינור מפני שזה מה שחשבנו שנכון ופול ניגן בקונטרבס.הם לא ממש יכלו לנגן על הכלים, אז השמענו קולות קטנים ויפים. זה נשמע כמו תזמורת, זה רק שניהם. אז חשבנו, ‘אה, טוב, תהיה לנו עוד תזמורת סביב התזמורת הפראית הקטנה שיש לנו’. אבל לא היתה שום תפיסה איך זה ישמע בסוף עד לאותו יום בו הם ניגנו בכלים האלו”. 33 טייקים נעשו באותו יום כשטייק 10 נבחר לטוב ביותר. ב 18 ביוני מציין פול מקרטני את יום הולדתו ה 25, יום לאחר ראיון ה LSD איתו פתחנו את הפוסט.יום לאחר יום הולדתו, מתחדשות העבודות על All You Need Is Love, הפעם כבר באולפני אבי רואד, כשעל גבי טייק 10 המוצלח מתווספים עוד תופים, קולות רקע (ה “love, love, love”), פסנתר שמנוגן על ידי ג’ורג’ מרטין, ובנג’ו שמנוגן על ידי לנון.כזכור באותו היום ה 19 ביוני נותן פול ראיון לרשת ITN.


חגיגות יום ההולדת ה 25 של מקרטני

ב 21 ליוני, לאחר שהוקלטו כל הכלים והקולות, מכין ג’ורג’ מרטין מונו מיקס על מנת להעביר ל BBC כדי להוכיח להם שהם מוכנים לשידור החי. ב 23 ליוני נעשית בדיקת היתכנות עם התזמורת על מנת לראות שהדברים מתחברים – ג’ורג’ מרטין מקליט את התזמורת שמנתה 4 כינורות, 2 צ’לו, 2 סקסופונים, 2 טרומבונים, 2 חצוצרות ואקורדיון אחד.התזמורת מנגנת קטע מוזיקה שחיבר מרטין עצמו. ב 24 ליוני, יום לפני האירוע הגדול, הוחלט לנטוש את נוהל הדלתיים הסגורות באולפנים ו 100 עיתונאים וצלמים הורשו להיכנס בבוקרו של היום. גם צוות הצילום של ה BBC היה נוכח על מנת לקבוע זויות צילום ומיקומים של הלהקה והתזמורת.באותו היום נמשכו גם החזרות עם התזמורת.בריאן מכנס את כולם באותו היום ומודיע שהוא רוצה את השיר גם כסינגל כמה שיותר מהר לאחר שפרויקט השידור החי יסתיים. בעקבות כך נעשים תיקונים על המיקס באותו היום.


ה 24 ליוני 1967 – הביטלס בתוך ומחוץ לאולפני אבי רואד

היום הגדול הגיע.ה 25 ביוני 1967 – יום השידור החי למאות מיליוני צופים ברחבי העולם.אולפן 1 באבי רואד קושט בבלונים עם הכיתוב Love בכל מקום, כסאות גבוהים הוצבו עבור חברי הלהקה והתופים עוטרו בפרחים.לנון לא יפספס אירוע צבעוני שכזה ומביא את גיטרת הגיבסון הכחולה-סגולה ההיפית שלו שתעטר את השידור גם כן.

הגיטרה ההיפית של לנון מוכנה לשידור.

השידור החי תוכנן לשעה 21:30 בערב. בשעה 14:00 מתחילים הביטלס חזרות לפני ההקלטה, 3 חזרות נעשות שמתויגות כטייקים 48 – 50.עוד 3 חזרות עבור ה BBC ולאחר מכן עוד 3 חזרות שתוייגו כטייקים 51-53.

אחה”צ יוצאים הטכנאים לארוחת ערב וכשהם חוזרים בשעה 18:00 לערך, הם נתקלים בקבוצה גדולה של חברים מפורסמים של הביטלס שהגיעו לשידור, כולם לבושים בבגדים צבעוניים ברוח התקופה.החברים האלה כללו את מיק ג’אגר, מריאן פייתפול, קית’ ריצ’רד, קית’ מון, אריק קלפטון, פאטי בויד, ג’יין אשר, מייק מקרטני, גרהם נאש, גארי לידס, האנטר דייויס, טרי קונדון ואליסטר טיילור.

קית’ מון עם בריאן אפשטיין לפני השידור


לנון עם מיק ג’אגר לפני השידור

החזרה האחרונה כבר מתבצעת בשידור חי.הביטלס “מנגנים” במשך דקה לערך.הם מפברקים סוג של חזרה, ואז השידור נחתך ועובר לחדר הבקרה. ג’ורג’ מרטין שלבוש בחליפה לבנה מהודרת, מגיב:“אני חושב שזה יתאים לקולות הרקע מצויין. נכניס עכשיו את המוזיקאים”. “מצויין, מצויין” – לנון עונה לו. בזמן שמחזירים את גלגל ההקלטה לאחור, חברי התזמורת מוצאים את מקומם. פול מנער עצמו כדי להשתחרר מהמתח. הקריין עם הקול הפורמלי מכריז: “זו אולי הפעם המאה, בה הטכנאי מריץ את הסרט בחזרה, בעוד שלב של יצירת להיט בטוח.המפקח הוא ג’ורג’ מרטין, המוח המוזיקלי מאחורי כל תקליטי הביטלס.התזמורת נכנסת לאולפן עכשיו, שימו לב שהנגנים אינם צעירי רוקנ’רול, הביטלס מסתדרים טוב יותר עם אנשי הסימפוניה”. השיר מתחיל כשהתזמורת מנגנת את “לה מארסייז”, ההמנון הלאומי הצרפתי, כמין איתות לגלובליות שבשידור.הקטע מתחבר היטב לתזמור שכתב מרטין.מעתה בכל עת שישמע ההמנון הצרפתי, All You Need Is Love יהיה הדבר הראשון שיעלה לראש. לקראת סוף ההקלטה, קמים האורחים שישבו עד עתה על הרצפה ומתחילים להסתובב כשהם עונדים על עצמם שלטים עם המילה אהבה בשפות שונות.שלט חריג שנראה על גבי רקע שחור אומר: Come Back Milly – מילי חזרי הביתה. השלט הופנה לדודתו של פול, אחותו של אביו שנסעה לאוסטרליה על מנת לבקר את ילדיה ונכדיה.המשפחה היתה מודאגת לגבי חזרתה ושלחה לה מסר על גבי השידור הלווייני – מה שעבד. מילי ראתה את השלט וחזרה לאנגליה.בעלה של מילי אלברט קנדל הוא “דוד אלברט” מהשיר “Uncle Albert/Admiral Halsey” של מקרטני מתוך RAM אבל זה לפוסט אחר.

פול מתכונן לשידור כשהוא מכין את השלט עבור דודה מילי


דודה מילי ודוד אלברט נחים בבית המקרטנים

בסוף ההקלטה אפשר לשמוע את התזמורת מנגנת קטע שהוסיף מרטין ממש ברגע האחרון לפני השידור, בהשפעת The Glenn Miller Orchestra, קטע שנקרא In the Mood.

ההקלטה עוברת בשלום והשיר מוקלט ומועבר בשידור חי בטייק אחד.

עם תום השידור, עוזבים האורחים, ולנון נשאר על מנת לעשות תיקונים בהקלטות הקולות. למחרת מקליט רינגו תיקונים לתופים. ב 7 ביולי 1967, יום הולדתו ה 27 של רינגו סטאר, משתחרר הסינגל עם הביסייד Baby You’re a Rich Man ושועט אל המקום הראשון במצעד. הביטלס באותו הזמן נמצאים ביוון על מנת למצוא להם אי – אבל על כך גם כן בפוסט אחר. לסגירת מעגל ולסיום הפוסט, הנה גרסת קאבר שנעשתה לשיר על יד נואל גאלגר ולהקתו בדצמבר האחרון, יותר מ 50 שנה מאז אותה הקלטה, עבור אותה רשת ה BBC.


bottom of page